1. Care este organizarea Sistemului Naţional de
Management al Situațiilor de Urgență, conform prevederilor Ordonanței de
Urgență nr.21/2004, cu completările și modificările ulteriore?
a) Comitete pentru situaţii de urgenţă;
b) Inspectoratul General de
Aviație;
c) Cervicii de ambulanță și SMURD.
2. Cine face pare din
Comitetele locale pentru situații de urgență ?
a)
Primar, viceprimar, secretar, reprezentanți ai
serviciilor publice și ai principalelor instiuții și operatori economici ;
b)
Primar, viceprimar, secretar, șeful poliției,
preotul, directori de școli ;
c) Șeful serviciului pentru situații de urgență,
inspectorul de protecție civilă, cadrul tehnic psi, șefii formațiunilor de
intervenție și a grupelor specializate.
3. Care sunt atribuţiile protecţiei civile,
conform prevederilor Legii nr.481/2004, completată și modificat?
a) identificarea şi gestionarea tipurilor de
riscuri generatoare de dezastre naturale şi tehnologice de pe teritoriul
României;
b) informarea şi pregătirea preventiva a
populaţiei cu privire la pericolele la care este expusa, masurile de
autoprotecţie ce trebuie îndeplinite, mijloacele de protecţie puse la
dispoziţie, obligaţiile ce ii revin şi modul de acţiune pe timpul situaţiei de
urgenta;
c) înştiinţarea autorităţilor publice şi
alarmarea populaţiei în situaţiile de urgență;
d) asanarea şi neutralizarea teritoriului de
muniţia rămasă neexplodată din timpul conflictelor militare;
e) constituirea rezervelor de resurse
financiare şi tehnico-materiale specifice in situaţii de urgenţă sau de
conflict armat.
4.
Prin ce se realizează activitățile și măsurile de protecție civilă ?
a)
măsuri
preventive, de intervenție, de reabilitare;
b) măsuri de protecție, de asigurare, de
relocare;
c) adăpostire, evacuare, alarmare.
a) decontaminarea
personalului, terenului, clădirilor şi tehnicii, dacă situaţia o impune;
b) deblocarea căilor de acces şi a adăposturilor;
c) amenajarea taberelor de sinistrați.
6. Cine întocmește Planul de Analiză
și Acoperire a Riscurilor (PARR)?
a) Inspectoratele Județene pentru Situații de
Urgență;
b) Comitetele Locale pentru Situații de Urgență;
c) Consiliile Județene.
7. Cum se definește avertizarea conform prevederilor
O.M.A.I. nr. 1259 / 2006?
a) activitatea
de transmitere a informaţiilor autorizate despre iminenţa producerii sau
producerea dezastrelor şi/sau a conflictelor armate către autorităţile
administraţiei publice centrale sau locale, după caz, în scopul evitării
surprinderii şi al realizării măsurilor de protecţie;
b)
activitatea de aducerea la cunoştinţa populaţiei
a informaţiilor despre iminenţa producerii sau producerea unor dezastre;
c)
activitatea
de transmitere a mesajelor/semnalelor de alarmare a populaţiei despre iminenţa
producerii unor dezastre sau a unui atac aerian.
a)
adăposturi de comandă destinate Sistemului de
Management al Situaţiilor de Urgenţă, adăposturi publice de protecţie civilă
aflate în administrarea persoanelor fizice şi fondul privat de adăpostire
realizat de agenţii economici şi proprietarii de imobile;
b)
adăposturi
pentru puncte de comandă destinate Sistemului Naţional de Management al
Situaţiilor de Urgenţă, adăposturi publice de protecţie civilă aflate în
administrarea consiliilor locale şi fondul privat de adăpostire realizat de
agenţii economici şi proprietarii de imobile;
c)
adăposturi
pentru puncte de comandă destinate Sistemului Naţional de Management al
Situaţiilor de Urgenţă, adăposturi publice de protecţie civilă aflate în
administrarea consiliilor locale şi fondul privat de adăpostire realizat de
consiliile locale.
a)
măsuri
de protecţie civilă luate înainte, pe timpul sau după producerea unei situaţii de urgenţă în
care constă şi scoaterea din zonele
afectate sau potenţial afectate a populaţiei;
b)
măsuri
de protecţie civilă luate înainte , pe timpul sau după producerea unei situaţii
de urgenţă, la declararea stării de alertă şi care constă în scoaterea din
zonele afectate a populaţiei;
c)
măsura de protecţie civilă luată înainte, pe timpul sau
după producerea unei situaţii de urgenţă, la declararea stării de alertă, şi care constă în scoaterea din
zonele afectate sau potenţial a fi afectate,
în mod organizat, a populaţiei, a unor instituţii
publice, operatori economici, animalelor, bunurilor materiale şi dispunerea lor
în zone sau localităţi care asigură condiţii de protecţie şi supravieţuire.
a)
realizarea
siguranţei prin proiectare şi execuţie a construcţiilor din zonele inundabile;
b)
monitorizarea
seismică continuă;
c)
decontaminarea
chimică a zonei respective.
1a,2a,3abcde,4a,5b,6b,7b,8b,9c,10a
No comments:
Post a Comment