1. Care este organizarea Sistemului Naţional de
Management al Situațiilor de Urgență, conform prevederilor Ordonanței de
Urgență nr.21/2004, cu completările și modificările ulteriore?
a) Comitete
pentru situaţii de urgenţă;
b) Inspectoratul General de Aviație;
c) Servicii de ambulanță și SMURD;
2. Cine face pare din
Comitetele locale pentru situașii de urgență ?
a) Primar,
viceprimar, secretar, reprezentanți ai serviciilor publice și ai principalelor
instiuții și operatori economici ;
b) Primar, viceprimar,
secretar, șeful poliției, preotul, directori de școli ;
c) Șeful
serviciului pentru situații de urgență, inspectorul de protecție civilă, cadrul
tehnic psi, șefii formațiunilor de intervenție și a grupelor specializate.
3. Care sunt atribuţiile protecţiei civile,
conform prevederilor Legii nr.481/2004, completată și modificat?
a) identificarea şi gestionarea tipurilor de
riscuri generatoare de dezastre naturale şi tehnologice de pe teritoriul
României;
b) informarea şi pregătirea preventiva a
populaţiei cu privire la pericolele la care este expusa, masurile de
autoprotecţie ce trebuie îndeplinite, mijloacele de protecţie puse la
dispoziţie, obligaţiile ce ii revin şi modul de acţiune pe timpul situaţiei de
urgenta;
c) înştiinţarea autorităţilor publice şi
alarmarea populaţiei în situaţiile de urgență;
d) asanarea şi neutralizarea teritoriului de
muniţia rămasă neexplodată din timpul conflictelor militare;
e) constituirea rezervelor de resurse
financiare şi tehnico-materiale specifice in situaţii de urgenţă sau de
conflict armat.
4. Prin ce se realizează activitățile și măsurile de protecție
civilă ?
a) Măsuri
preventive, de intervenție, de reabilitare;
b) Măsuri de protecție, de asigurare, de
relocare;
c) Adăpostire, evacuare, alarmare.
5. Ce activități cuprinde
urgența I din cadrul acțiunilor de intervenție ?
a) Decontaminarea
personalului, terenului, clădirilor şi tehnicii, dacă situaţia o impune;
b) Deblocarea căilor de acces şi a adăposturilor;
c) Amenajarea taberelor de sinistrați.
6. Din ce sunt formate serviciile private de
categori P1, conform prevederilor OMAI nr.75/2019?
a) Șef
serviciu, compartiment pentru prevenire , cel puțin o echipă specializată;
b) Șef
serviciu, inspector de protecție civilă/cadru tehnic psi, echipe specializate
pe tipuri de riscuri;
c) Șef
serviciu, compartiment de prevenire, formații de intervenție, echipe
specializate.
7. Cine acordă , avizul de înființare
a serviciului voluntar sau privat pentru situații de urgență, conform
prevederilor OMAI nr.75/2019?
a)
Consiliul
local;
b)
Prefectură ;
c)
Inapectoratul
Județean pentru Situații de Urgență.
8. Cum se definește avertizarea conform prevederilor
O.M.A.I. nr.1259/2006?
a) Activitatea de transmitere a informaţiilor autorizate despre
iminenţa producerii sau producerea dezastrelor şi/sau a conflictelor armate
către autorităţile administraţiei publice centrale sau locale, după caz, în
scopul evitării surprinderii şi al realizării măsurilor de protecţie;
b) Activitatea de aducerea la cunoştinţa populaţiei
a informaţiilor despre iminenţa producerii sau producerea unor dezastre;
c) Activitatea
de transmitere a mesajelor/semnalelor de alarmare a populaţiei despre iminenţa
producerii unor dezastre sau a unui atac aerian.
9.De către cine se realizează
alarmarea populaţiei, prin mijloace specifice pe baza înștiințării primite de la structurile abilitate ?
a) Autorităţile
administraţiei publice centrale sau locale;
b)
Inspectoratele
județene pentru situații de urgență ;
c)
Posturi
de radio și televiziune.
10. Câte clase de risc seismic sunt definite, conform
prevederilor OMTCT/ OMAI nr 1995/1160 din 2005/ ?
a) 4 clase;
b) 2 clase;
c)
5
clase.
No comments:
Post a Comment