Monday, July 22, 2019

Instruirea membrilor serviciilor voluntare/private pentru Situații de Urgență


      În cazul salariaților care sunt membrii ai Serviciilor de Urgență instruirea are trei părți distincte. După parcurgerea primelor două etape  : 
       a) instruirea introductiv generală;
       b) instruirea la locul de muncă;
în continuare se va desfășura:
       c) instruirea periodică :
                c1) în domeniul Situațiilor de urgență conform OMAI 75 /2016 respectiv a criteriilor de performanță aprobate.
                c2) în domeniul Securității și Sănatății în Muncă se vor desfășura două sesiuni de instruire:                  - la locul de muncă (periodică), cu instrucțiunile specifice;
                                     - ca membru al Serviciului pentru Situații de Urgență - pentru riscuri specifice.

        Se vor completa:  - fișă individuală pentru instructajul SU;
                                     - fișă individuală pentru instructajul SSM - la locul de muncă;
                                     - fișă individuală pentru instructajul SSM - membru al serviciilor de urgență.


ORDIN nr. 712 din 23 iunie 2005
pentru aprobarea Dispoziţiilor generale privind instruirea salariaţilor în domeniul prevenirii şi stingerii incendiilor şi instruirea în domeniul protecţiei civile**)

EMITENT: Ministerul Administraţiei şi Internelor / Monitorul Oficial nr. 599 din 12 iulie 2005

DISPOZIŢII GENERALE din 23 iunie 2005
privind instruirea salariaţilor în domeniul prevenirii şi stingerii incendiilor şi instruirea în domeniul protecţiei civile**)

ART. 59
  Prevederile prezentelor dispoziţii generale nu se aplică salariaţilor care au calitatea de membru al serviciilor de urgenţă.

CRITERII DE PERFORMANŢĂ din 27 iunie 2019
privind constituirea, încadrarea şi dotarea serviciilor voluntare şi a serviciilor private pentru situaţii de urgenţă
EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne / Monitorul Oficial nr. 533 din 28 iunie 2019

ART. 10
  (1) Pregătirea personalului serviciilor voluntare şi al serviciilor private se realizează prin: programe de pregătire, instruiri, convocări, verificări, exerciţii şi concursuri profesionale, care se cuprind în Planul de pregătire în domeniul situaţiilor de urgenţă, întocmit potrivit Structurii-cadru, aprobată prin Ordinul inspectorului general al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă nr. 2/2019, publicat pe pagina de internet a Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă la secţiunea Legislaţie.
  (2) Coordonarea activităţii de pregătire a personalului serviciilor voluntare şi al serviciilor private se execută de inspectoratele în a căror zonă de competenţă se află acestea.
  (3) Programele de pregătire şi exerciţiile din Planul de pregătire în domeniul situaţiilor de urgenţă prevăzut la alin. (1) se stabilesc în funcţie de tipurile de risc identificate în sectorul de competenţă şi de particularităţile intervenţiei.
  ART. 11
  Serviciile voluntare şi serviciile private deţin, în vederea antrenării personalului, baze de pregătire proprii, dotate cu aparate, utilaje şi echipamente specifice intervenţiei în situaţii de urgenţă, inclusiv pentru concursurile profesionale, sau pot încheia protocoale de colaborare cu alte servicii voluntare sau servicii private deţinătoare de astfel de baze de pregătire.
.........................................................................................................................................
Selecțiunile din cuprinsul legii nu reprezintă un document cu caracter oficial, avănd doar un scop informativ.

No comments:

Post a Comment