Friday, July 19, 2019

SPSU - Criterii de performanță OMAI 75/2019



CRITERII DE PERFORMANŢĂ din 27 iunie 2019
privind constituirea, încadrarea şi dotarea serviciilor voluntare şi a serviciilor private pentru situaţii de urgenţă / Aprobate prin ORDINUL nr. 75 din 27 iunie 2019

EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne / Monitorul Oficial nr. 533 din 28 iunie 2019

Data intrării în vigoare: 28 Iunie 2019


 CAP. I Dispoziţii comune

  ART. 1
pompieri foc serviciu urgenta privat ordin 75 criterii 2019 auto criterii sanatate securitate munca prevenire voluntar rutier interventie foc service stingator echipament utilaj   (1) Serviciile voluntare şi serviciile private pentru situaţii de urgenţă, denumite în continuare servicii voluntare şi servicii private, sunt structuri specializate, altele decât cele aparţinând serviciilor de urgenţă profesioniste, organizate cu personal angajat şi/sau voluntar, în scopul apărării vieţii, avutului public şi/sau privat în situaţii de urgenţă.
  (2) Serviciile voluntare se constituie, potrivit legii, în comune, oraşe şi municipii, în subordinea consiliilor locale.
  (3) Serviciile private se constituie potrivit legii, la operatori economici şi instituţii.
  (4) Serviciile private pot fi:
  a) servicii proprii, organizate în cadrul operatorilor economici şi instituţiilor;
  b) societăţi prestatoare de servicii.
  ART. 3
       Constituirea, încadrarea şi dotarea serviciilor voluntare şi a serviciilor private sunt realizate în funcţie de:
  a) numărul de gospodării şi/sau clădiri de locuit colective;
  b) distanţa faţă de structurile de intervenţie ale serviciilor profesioniste pentru situaţii de urgenţă;
  c) tipurile de riscuri identificate în sectorul de competenţă şi concluziile rezultate din Planul de analiză şi acoperire a riscurilor;
  d) destinaţia, numărul de utilizatori şi/sau suprafaţa construcţiilor/aferentă utilajelor şi instalaţiilor tehnologice şi nivelul riscului de incendiu;
  e) asigurarea timpului de răspuns;
  f) asigurarea permanentă a intervenţiei;
  g) dotarea cu instalaţii de stingere a incendiilor.
  ART. 5
  (1) Structura organizatorică generală a unui serviciu voluntar sau a unui serviciu privat se compune din:
  a) comandă;
  b) compartiment pentru prevenire;
  c) una sau mai multe formaţii de intervenţie;
  d) compartiment atelier propriu de întreţinere şi reparaţii;
  e) dispecerat.
  (2) Structura organizatorică generală prevăzută la alin. (1) se particularizează în funcţie de tipul serviciului voluntar sau al serviciului privat, stabilit potrivit prezentelor criterii de performanţă.
  ART. 6

  (1) Regulamentul de organizare şi funcţionare a serviciilor voluntare şi a serviciilor private este emis, după caz, de consiliile locale sau conducerile operatorilor economici şi instituţiilor care au constituit serviciile.
  (2) Structura-cadru a regulamentului de organizare şi funcţionare a serviciilor voluntare şi serviciilor private pentru situaţii de urgenţă este prevăzută în anexa nr. 1.
  ART. 8
  Funcţiile specifice serviciilor voluntare şi serviciilor private sunt următoarele:
  a) şef serviciu;
  b) şef compartiment pentru prevenire;
  c) şef formaţie de intervenţie;
  d) şef grupă de intervenţie;
  e) şef echipă specializată;
  f) specialist pentru prevenire;
  g) conducător autospecială;
  h) servant pompier;
  i) electromecanic auto;
  j) operator în verificarea, întreţinerea şi repararea autospecialelor destinate apărării împotriva incendiilor;
  k) dispecer/telefonist.
  ART. 9
  (1) Personalul serviciilor voluntare şi al serviciilor private trebuie să fie apt din punct de vedere fizic, medical şi psihologic şi se compune, după caz, din:
  a) personal voluntar;
  b) personal angajat pe funcţiile specifice serviciului;
  c) personal angajat pe alte funcţii ale operatorului economic, instituţiei sau autorităţii publice locale care a constituit serviciul.
  (2) Evaluarea personalului prevăzut la alin. (1) lit. a) se realizează potrivit Statutului
 personalului voluntar din serviciile de urgenţă voluntare, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.579/2005, cu modificările şi completările ulterioare.
  (3) Evaluarea personalului prevăzut la alin. (1) lit. b) şi c) se realizează:
  a) pentru aptitudinile fizice, la încadrare de către angajator, pe baza baremelor prevăzute în anexa nr. 3;
  b) pentru aptitudinile medicale, la încadrare şi, ulterior, anual;
  c) pentru aptitudinile psihologice, la încadrare şi, ulterior, cel puţin o dată la 3 ani.

  ART. 12

  (1) Serviciile voluntare şi serviciile private se dotează cu autospeciale şi utilaje, în funcţie de riscurile gestionate în sectorul de competenţă.
  
  ART. 14

  (1) Uniforma şi echipamentul de protecţie se asigură, gratuit, potrivit prevederilor art. 39 alin. (3) din Legea nr. 307/2006, republicată
  (3) Norma de dotare cu echipament de protecţie a personalului serviciilor voluntare şi serviciilor private pentru situaţii de urgenţă este prevăzută în anexa nr. 4.

  ART. 15

  (1) Norma orientativă privind dotarea spaţiilor, a autospecialelor de stingere cu apă şi spumă şi a echipelor specializate este prevăzută în anexa nr. 5.
  (2) În baza normei orientative de dotare, fiecare serviciu voluntar/serviciu privat îşi stabileşte propria normă de dotare în funcţie de tipul serviciului, riscurile identificate, precum şi de tipul/capacitatea/destinaţia autospecialei, astfel încât să asigure:
  a) intervenţia operativă şi gestionarea tuturor situaţiilor de urgenţă în funcţie de riscurile identificate;
  b) spaţii pentru garare/revizie a mijloacelor de intervenţie şi funcţionalitatea dispeceratului;
  c) capacitatea maximă de lucru a autospecialelor;
  d) îndeplinirea atribuţiilor şi asigurarea protecţiei personalului serviciului.
  ART. 19
  (1) Serviciile voluntare se constituie în comune, oraşe şi municipii, în subordinea consiliilor locale, pe următoarele tipuri:
  a) servicii tip V1 - la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale care au în evidenţă un număr de cel mult 1.000 de gospodării şi/sau clădiri de locuit colective;
  b) servicii tip V2 - la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale care au în evidenţă un număr cuprins între 1.000 şi 3.000 de gospodării şi/sau clădiri de locuit colective;
  c) servicii tip V3 - la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale care au în evidenţă un număr de peste 3.000 de gospodării şi/sau clădiri de locuit colective.
  (2) Serviciile tip V2 au obligaţia să se doteze cu o autospecială de stingere cu apă şi spumă, iar serviciile tip V3, cu minimum două autospeciale de stingere cu apă şi spumă.
  (3) Serviciile voluntare care deţin una sau mai multe autospeciale de stingere cu apă şi spumă, dar nu au obligaţia dotării cu aceasta/acestea, se pot constitui ca servicii de tip V2 sau tip V3, indiferent de numărul de gospodării şi/sau clădiri de locuit colective din sectorul de competenţă.
  ART. 20

  În funcţie de tipul lor, serviciile voluntare au următoarea compunere:
  a) servicii tip V1: şef serviciu, compartiment pentru prevenire şi echipe specializate;
  b) servicii tip V2: şef serviciu, compartiment pentru prevenire, grupă de intervenţie care încadrează autospeciala de stingere cu apă şi spumă, şi, după caz, una sau mai multe echipe specializate şi atelier de reparaţii;
  c) servicii tip V3: şef serviciu, compartiment pentru prevenire, două sau mai multe grupe de intervenţie, care încadrează autospecialele de stingere cu apă şi spumă şi, după caz, una sau mai multe echipe specializate şi atelier de reparaţii.
  CAP. III
  Criterii specifice pentru serviciile private
  SECŢIUNEA 1
  Criterii specifice privind constituirea şi dotarea
  ART. 35
  Serviciile private se constituie pe următoarele tipuri:
  a) servicii tip P1 - ca servicii proprii, la nivelul operatorilor economici şi instituţiilor;
  b) servicii tip P2 - ca servicii proprii la nivelul operatorilor economici supuşi legislaţiei privind controlul accidentelor majore în care sunt implicate substanţe periculoase;
  c) servicii tip P3 - ca servicii proprii, la nivelul operatorilor economici şi instituţiilor care desfăşoară activităţi cu risc de incendiu sau ca societăţi prestatoare de servicii.
  ART. 37
  (1) Au obligaţia constituirii serviciului tip P1 operatorii economici şi instituţiile care au în administrare, în acelaşi sector de competenţă:
  a) clădiri/spaţii amenajate în clădiri/ansamblu de clădiri de învăţământ de nivel centru universitar, inclusiv spaţii de cazare aferente acestora cu un număr mai mare de 1.000 de studenţi, forma de învăţământ - zi;
  b) clădiri/spaţii amenajate în clădiri/ansamblu de clădiri pentru sănătate, cu un număr mai mare de 300 de paturi;
  c) clădiri/spaţii amenajate în clădiri/ansamblu de clădiri pentru cultură, cu capacitatea mai mare de 600 de persoane;
  d) clădiri/spaţii amenajate în clădiri/ansamblu de clădiri pentru activităţi sportive şi spectacole cu capacitatea mai mare de 600 de persoane;
  e) clădiri/spaţii amenajate în clădiri/ansamblu de clădiri şi spaţii anexe pentru comerţ şi/sau alimentaţie publică, cu suprafaţa desfăşurată peste 3.500 mp;
  f) clădiri/spaţii amenajate în clădiri/ansamblu de clădiri pentru turism, având un număr mai mare de 200 de locuri de cazare;
  g) clădiri înalte sau foarte înalte, cu excepţia clădirilor de locuit;
  h) construcţii, clădiri/spaţii amenajate în clădiri/ansamblu de clădiri pentru producţie şi/sau depozitare, cu suprafaţa desfăşurată între 10.000 şi 50.000 mp, cu risc mare şi/sau foarte mare de incendiu.
  (2) Are obligaţia constituirii serviciului tip P2 operatorul economic supus legislaţiei privind controlul accidentelor majore în care sunt implicate substanţe periculoase, care are în administrare în acelaşi sector de competenţă construcţii pentru producţie şi/sau depozitare cu risc mare şi/sau foarte mare de incendiu, cu utilajele şi instalaţiile tehnologice aferente.
  (3) Au obligaţia constituirii serviciului tip P3 operatorul economic şi instituţia care are în administrare în acelaşi sector de competenţă:
  a) construcţii pentru producţie şi/sau depozitare, identificate cu risc mare şi/sau foarte mare de incendiu, pe o suprafaţă desfăşurată însumată mai mare de 50.000 mp;
  b) utilaje şi instalaţii tehnologice identificate cu risc mare şi/sau foarte mare de incendiu, pe o suprafaţă desfăşurată însumată mai mare de 50.000 mp;
  c) tipul de construcţii, utilaje şi instalaţii specificate la lit. a) şi b), identificate cu risc mare şi/sau foarte mare de incendiu, dacă suma suprafeţelor desfăşurate este mai mare de 50.000 mp.
  (4) Serviciile private constituite ca societăţi prestatoare de servicii sunt obligatoriu de tip P3.
  ART. 38

  În cazul în care construcţiile pentru producţie şi/sau depozitare sau utilajele şi instalaţiile tehnologice, prevăzute la art. 37 alin. (2) şi (3), sunt dotate cu instalaţii de stingere a incendiilor, potrivit scenariilor de securitate la incendiu şi/sau altor documente justificative, exceptând pe cea de hidranţi interiori şi exteriori, operatorul economic sau instituţia care le administrează nu are obligaţia dotării serviciului cu autospecială/ autospeciale de stingere cu apă şi spumă, serviciul constituit fiind de tip P1.
  ART. 40

  (1) Obligaţia operatorilor economici/instituţiilor de a constitui servicii private poate fi îndeplinită şi prin încheierea unui contract cu un serviciu voluntar sau privat, dacă sunt respectate prevederile art. 41.

  ART. 41

  (1) Serviciul voluntar încheie contract, potrivit art. 40, numai în situaţia în care beneficiarul îşi desfăşoară activitatea în sectorul acestuia de competenţă şi nu implică obţinerea unui nou aviz pentru sector de competenţă.
  (2) Serviciul privat propriu încheie contract, potrivit art. 40, numai în situaţia în care beneficiarul îşi desfăşoară activitatea în acelaşi amplasament, nefiind necesară obţinerea unui nou aviz pentru sector de competenţă.
  (3) Serviciul privat constituit ca societate prestatoare de servicii încheie contract, potrivit art. 40, cu obligativitatea obţinerii avizului pentru sector de competenţă.
  ART. 44

  (1) Funcţiile serviciului privat propriu care nu are în dotare autospecială/autospeciale de stingere cu apă şi spumă se exercită de personalul angajat al operatorului economic sau al instituţiei, încadrat, de regulă, pe alte funcţii.
  (2) Funcţiile serviciului privat propriu care are în dotare autospecială/autospeciale de stingere cu apă şi spumă se exercită de personalul angajat al operatorului economic sau al instituţiei, încadrat astfel:
  a) exclusiv pe funcţiile de şef serviciu, precum şi şef grupă şi conducător autospecială pentru fiecare grupă de intervenţie pe tura de serviciu;
  b) prin cumul de funcţii, pentru celelalte funcţii din cadrul serviciului.
  (3) Funcţiile serviciilor private constituite ca societăţi prestatoare de servicii se exercită de personalul angajat al societăţii încadrat exclusiv pe aceste funcţii.
  (4) Personalul prevăzut la alin. (3) desfăşoară exclusiv atribuţii prevăzute în sarcina serviciului privat pentru situaţii de urgenţă.
  ART. 45

  (1) Personalul angajat pe funcţiile specifice, precum şi cel care îndeplineşte prin cumul funcţia de şef serviciu, şef compartiment pentru prevenire şi şef echipă specializată trebuie să aibă calificarea sau competenţele profesionale specifice, atestate potrivit reglementărilor în vigoare.

  ART. 46
  Compartimentul pentru prevenire are în componenţă minimum 2 specialişti pentru prevenire, care include şi şeful compartimentului.
  ART. 47
  (1) Grupa de intervenţie care încadrează o autospecială de capacitate medie sau mare este compusă din şef grupă de intervenţie, 3 servanţi pompieri şi conducător autospecială, pe fiecare tură.

  ART. 48

  (1) Echipa specializată se constituie pentru:
  a) stingere incendii;
  b) avertizare-alarmare-căutare-deblocare-salvare-evacuare, cu atribuţii în cazul situaţiilor de urgenţă determinate de toate tipurile de risc identificate;
  c) cercetare-intervenţie pentru riscurile chimic, biologic şi nuclear.
  (2) Echipa specializată are în compunere minimum 3 persoane/tură, care include şi şeful echipei specializate.
  (3) În cazul în care echipa pentru stingere incendii este încadrată cu personal angajat pe funcţiile specifice şi deţine calificarea sau competenţele profesionale specifice atestate potrivit reglementărilor în vigoare, aceasta poate îndeplini şi atribuţiile echipei constituite pentru avertizare-alarmare-căutare-deblocare-salvare-evacuare.
  (4) Serviciile private care au în dotare autospeciale de stingere cu apă şi spumă nu au obligaţia constituirii echipei specializate pentru stingere incendii.
  ART. 49

  (1) Serviciile private proprii pot să îşi constituie dispecerat.
  (2) Serviciile private constituite ca societăţi prestatoare de servicii sunt obligate să îşi constituie dispecerat.
  ART. 51
  (1) Pentru asigurarea intervenţiei 24 de ore din 24 de ore, programul de lucru al grupei de intervenţie care încadrează autospeciala de stingere cu apă şi spumă se organizează în ture, doar cu personalul prevăzut la art. 44 alin. (2) lit. a).
  (2) Pentru fiecare sector de competenţă avizat se asigură prezenţa echipelor specializate, doar pe timpul programului de lucru.
  (3) Personalul dispeceratului execută serviciul în ture, 24 de ore din 24 de ore.
  ART. 52

  (1) Serviciile private constituite ca societăţi prestatoare de servicii au obligaţia să deţină cel puţin două autospeciale de capacitate medie sau de capacitate mare, funcţionale.
  (2) Toate autospecialele de stingere cu apă şi spumă ale unui serviciu privat constituit ca societate prestatoare de servicii sunt deţinute în baza unui titlu valabil de utilizare.
  ART. 53
  Serviciile private constituite ca societăţi prestatoare de servicii trebuie să asigure menţinerea operativităţii şi capacităţii de intervenţie stabilită, 24 de ore din 24 de ore.
 ART. 55
  Emiterea avizului de înfiinţare a serviciului privat se solicită printr-o cerere scrisă, însoţită de documentele prevăzute în anexa nr. 8, depuse în dublu exemplar, certificate pentru conformitate cu originalul.
    ART. 58
  Emiterea avizului de extindere/restrângere a activităţii serviciului privat se solicită printr-o cerere scrisă, însoţită de documentele prevăzute în anexa nr. 8, depuse în dublu exemplar, certificate pentru conformitate cu originalul.
  ART. 59
  (1) Serviciul privat se desfiinţează în următoarele situaţii:
  a) la încetarea activităţii operatorului economic;
  b) în caz de restrângere a activităţii operatorului economic/ instituţiei, dacă prin aceasta nu mai are obligaţia constituirii serviciului privat;
  c) dacă intervenţia în situaţii de urgenţă se realizează prin încheierea unui contract cu un serviciu voluntar sau privat, potrivit legii.
  (2) Emiterea avizului de desfiinţare a serviciului privat se solicită printr-o cerere scrisă însoţită de documentele care atestă una dintre situaţiile prevăzute la alin. (1), depuse în dublu exemplar, certificate pentru conformitate cu originalul.
   
  ANEXA 1


  la criteriile de performanţă
  STRUCTURA-CADRU
  a Regulamentului de organizare şi funcţionare a serviciilor voluntare
  şi serviciilor private pentru situaţii de urgenţă
  Capitolul 1 - Dispoziţii generale:
  1. date referitoare la constituirea serviciului;
  2. prezentarea succintă a activităţii serviciului în funcţie de tipurile de risc gestionate;
  3. alte date de interes general.
  Capitolul 2 - Organizarea şi atribuţiile serviciului:
  1. conducerea şi structura organizatorică;
  2. atribuţiile serviciului;
  3. atribuţiile compartimentului şi ale specialiştilor pentru prevenire;
  4. atribuţiile formaţiilor de intervenţie;
  5. atribuţiile grupelor de intervenţie;
  6. atribuţiile echipelor specializate;
  7. atribuţiile dispeceratului;
  8. atribuţiile compartimentului atelier propriu de întreţinere şi reparaţii.
  Capitolul 3 - Atribuţiile personalului din structura serviciului:
  1. atribuţiile şefului serviciului*;
  * La stabilirea atribuţiilor şefului serviciului voluntar şi al serviciului privat se au în vedere următoarele obligaţii principale:
  a) întocmeşte documentele de organizare şi funcţionare a activităţii serviciului voluntar/serviciului privat;
  b) planifică şi conduce activitatea de pregătire a personalului serviciului voluntar/serviciului privat;
  c) asigură respectarea prevederilor actelor normative specifice în vigoare;
  d) organizează activitatea de prevenire;
  e) verifică întreţinerea autospecialelor, utilajelor şi materialelor din dotare;
  f) conduce acţiunile de intervenţie în limita competenţelor stabilite;
  g) întocmeşte rapoartele de intervenţie.

  2. atribuţiile şefului compartimentului pentru prevenire;
  3. atribuţiile membrilor compartimentului pentru prevenire;
  4. atribuţiile şefului formaţiei de intervenţie**;
  ** În cazul serviciului privat cu mai multe sectoare de competenţă, atribuţiile şefului serviciului pot fi îndeplinite de către şeful formaţiei de intervenţie.
  5. atribuţiile şefului grupei de intervenţie;
  6. atribuţiile şefului echipei specializate;
  7. atribuţiile membrilor grupelor de intervenţie;
  8. atribuţiile membrilor echipelor specializate;
  9. atribuţiile conducătorilor autospecialelor de intervenţie;
  10. atribuţiile dispecerului/telefonistului;
  11. atribuţiile electromecanicului auto;
  12. atribuţiile operatorului în verificarea, întreţinerea şi repararea autospecialelor destinate apărării împotriva incendiilor.
  Capitolul 4 - Gestionarea patrimoniului serviciului privat:
  dotare, exploatare, întreţinere, evidenţă şi control al patrimoniului.

  ANEXA 2

  la criteriile de performanţă
  DOCUMENTELE
  de organizare şi funcţionare a serviciilor voluntare şi serviciilor private pentru situaţii de urgenţă
  I. Regulamentul de organizare şi funcţionare a serviciului
  II. Dosarul privind activitatea şi înzestrarea serviciului:
  1. hotărârea consiliului local/dispoziţia administratorului/conducătorului privind înfiinţarea serviciului voluntar/serviciului privat, cu organigrama şi nominalizarea personalului pe funcţii;
  2. contractele de voluntariat încheiate între consiliul local şi voluntari;
  3. contractele sau convenţiile de colaborare pentru realizarea intervenţiei;
  4. tabelul nominal cu personalul, funcţiile ocupate în cadrul serviciului, locul de muncă şi modul de înştiinţare;
  5. tabelul cu materialele şi tehnica de intervenţie, existente în dotare, stabilite conform normei proprii de dotare;
  6. evidenţa referatelor privind completarea cu materiale şi tehnică, întocmite de şeful serviciului;
  7. schema legăturilor fir-radio cu forţele ce acţionează în cazul situaţiilor de urgenţă.
  III. Dosar cu planurile operative ale serviciului:
  1. planuri de intervenţie şi/sau de apărare, în funcţie de riscurile identificate în sectorul de competenţă;
  2. planuri de cooperare;
  3. planul de evacuare în caz de situaţii de urgenţă;
  4. planul sectorului de competenţă pe care sunt marcate zonele locuite, operatorii economici şi instituţiile, sursele de alimentare cu apă, zonele greu accesibile şi vulnerabile la riscuri;
  5. planuri de urgenţă internă (pentru obiective SEVESO).
  IV. Dosar operativ:
  1. organizarea intervenţiei pe ture de serviciu;
  2. registrul cu note de anunţare şi de evidenţă a intervenţiilor;
  3. rapoartele de intervenţie;
  4. proceduri specifice de intervenţie pe tipuri de riscuri.
  V. Dosar privind pregătirea personalului:
  1. planul de pregătire profesională lunară şi anuală, pe teme şi exerciţii;
  2. registrul de evidenţă a participării la pregătirea profesională şi calificativele obţinute;
  3. planificarea exerciţiilor şi aplicaţiilor.
  VI. Dosar privind activitatea de prevenire:
  A. Serviciul voluntar:
  1. graficul controalelor la gospodăriile populaţiei, operatorilor economici şi instituţiilor din subordine;
  2. graficul activităţilor de verificare, curăţare şi reparare a coşurilor de fum;
  3. carnetele şi notele de control cu constatările rezultate din controale;
  4. graficul acţiunilor de informare preventivă.
  B. Serviciul privat:
  1. graficul de control;
  2. programul serviciului de rond;
  3. registrul cu constatările rezultate din serviciul de rond;
  4. notele de control;
  5. registrul cu evidenţa lucrărilor cu foc sau a lucrărilor periculoase.
  VII. Dosar tehnic:
  1. planul de asistenţă al autospecialelor şi utilajelor;
  2. dosar tehnic al autospecialelor şi utilajelor.
  VIII. Registrul istoric (pentru serviciile voluntare)
  ANEXA 3
  
  la criteriile de performanţă
  Baremele pentru evaluarea aptitudinilor fizice la încadrarea personalului
 
  ANEXA 4

   la criteriile de performanţă
  Norma de dotare cu echipament de protecţie a personalului serviciilor voluntare
  şi serviciilor private pentru situaţii de urgenţă
  a) Şef serviciu:
  1. costum de protecţie tip pompier;
  2. cizme scurte din piele cu branţ metalic;
  3. cască de protecţie cu vizor;
  4. brâu pompier (centură de siguranţă);
  5. mănuşi de protecţie.
  b) Membrii grupelor de intervenţie:
  1. costum de protecţie tip pompier;
  2. cizme scurte din piele cu branţ metalic;
  3. cască de protecţie cu vizor;
  4. brâu pompier (centură de siguranţă);
  5. aparat de respirat cu aer comprimat (minim 2 buc./grupă);
  6. mănuşi de protecţie.
  c) Membrii echipelor specializate de stins incendii:
  1. costum de protecţie tip pompier;
  2. cizme scurte din piele cu branţ metalic;
  3. cască de protecţie cu vizor;
  4. brâu pompier (centură de siguranţă);
  5. mănuşi de protecţie.
  d) Membrii echipelor specializate, altele decât cele de stins incendii:
  1. costum de protecţie;
  2. bocanci;
  3. cască de protecţie;
  4. brâu pompier (centură de siguranţă);
  5. mănuşi de protecţie.
  ANEXA 5
  la criteriile de performanţă
  Norma orientativă privind dotarea spaţiilor,a autospecialelor de stingere cu apă şi spumă şi a echipelor specializate
  A. Dotarea spaţiilor aferente serviciului
  a) Dispeceratul:
  1. mese de lucru şi scaune;
  2. post telefonic cu legătură directă la beneficiar;
  3. staţii de emisie-recepţie mobile;
  4. mijloace de alarmare;
  5. calculator;
  6. imprimantă.
  b) Spaţii pentru garare/revizie mijloace de intervenţie:
  1. spaţii pentru gararea/depozitarea, adăpostirea şi întreţinerea materialelor/mijloacelor tehnice, încălzite pe timpul sezonului rece;
  2. utilaje şi scule adecvate lucrărilor de întreţinere şi reparaţii.
  B. Dotarea unei autospeciale de stingere cu apă şi spumă
       C. Dotarea echipei specializate
          ANEXA 6

   Model de aviz pentru funcţia de şef serviciu voluntar
  
  ANEXA 7
  
DOCUMENTE  pe baza cărora se solicită emiterea avizelor specifice serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţă

  ANEXA 8 

   DOCUMENTE   pe baza cărora se solicită emiterea avizelor specifice serviciilor private pentru situaţii de urgenţă.
.......................................................................................................................................

Selecțiunile din cuprinsul legii nu reprezintă un document cu caracter oficial, avănd doar un scop informativ.

No comments:

Post a Comment