LEGE nr. 319 din 14 iulie 2006 a securităţii şi sănătăţii în muncă
HOTĂRÂRE nr. 1.425 din 11 octombrie 2006 pentru aprobarea
Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 319/2006
ART. 7
(1) În cadrul responsabilităţilor sale, angajatorul are
obligaţia sa ia măsurile necesare pentru:
a) asigurarea securităţii şi protecţia sănătăţii
lucrătorilor;
b) prevenirea riscurilor profesionale;
c) informarea şi instruirea lucrătorilor;
d) asigurarea cadrului organizatoric şi a mijloacelor
necesare securităţii şi sănătăţii în munca.
(2) Angajatorul are obligaţia sa urmărească adaptarea
măsurilor prevăzute la alin. (1), ţinând seama de modificarea condiţiilor, şi
pentru îmbunătăţirea situaţiilor existente.
(3) Angajatorul are obligaţia sa implementeze măsurile
prevăzute la alin. (1) şi (2) pe baza următoarelor principii generale de
prevenire
d) să asigure ca planificarea şi introducerea de noi
tehnologii să facă obiectul consultărilor cu lucrătorii şi/sau reprezentanţii
acestora în ceea ce priveşte consecinţele asupra securităţii şi sănătăţii
lucrătorilor, determinate de alegerea echipamentelor, de condiţiile şi mediul
de muncă;
ART. 13 În vederea asigurării condiţiilor de securitate şi
sănătate în munca şi pentru prevenirea accidentelor de muncă şi a bolilor
profesionale, angajatorii au următoarele obligaţii:
a) sa adopte, din faza de cercetare, proiectare şi
execuţie a construcţiilor, a echipamentelor de muncă, precum şi de elaborare a
tehnologiilor de fabricaţie, soluţii conforme prevederilor legale în vigoare
privind securitatea şi sănătatea în munca, prin a căror aplicare să fie
eliminate sau diminuate riscurile de accidentare şi de imbolnavire profesională
a lucrătorilor;
b) sa întocmească un plan de prevenire şi protecţie compus
din măsuri tehnice, sanitare, organizatorice şi de alta natura, bazat pe
evaluarea riscurilor, pe care să îl aplice corespunzător condiţiilor de muncă
specifice unităţii;
ART. 15
(1) Activităţile de prevenire şi protecţie desfăşurate
prin modalităţile prevăzute la art. 14 în cadrul întreprinderii şi/sau al
unităţii sunt următoarele:
1. identificarea pericolelor şi evaluarea riscurilor pentru
fiecare componentă a sistemului de muncă, respectiv executant, sarcină de
muncă, mijloace de muncă/ echipamente de muncă şi mediul de muncă pe locuri de
muncă/posturi de lucru;
2. elaborarea, îndeplinirea, monitorizarea şi actualizarea
planului de prevenire şi protecţie;
5. verificarea însuşirii şi aplicării de către toţi
lucrătorii a măsurilor prevăzute în planul de prevenire şi protecţie, a
instrucţiunilor proprii, precum şi a atribuţiilor şi responsabilităţilor ce le
revin în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă stabilite prin fişa
postului;
28. urmărirea actualizării planului de avertizare, a
planului de protecţie şi prevenire şi a planului de evacuare;
ART. 46
1) Conform prevederilor art. 13 lit. b) din lege,
angajatorul trebuie să întocmească un plan de prevenire şi protecţie care va fi
revizuit ori de câte ori intervin modificări ale condiţiilor de muncă, la
apariţia unor riscuri noi şi în urma producerii unui eveniment.
2) În urma evaluării riscurilor pentru fiecare loc de
muncă/post de lucru se stabilesc măsuri de prevenire şi protecţie, de natură
tehnică, organizatorică, igienico-sanitară şi de altă natură, necesare pentru
asigurarea securităţii şi sănătăţii lucrătorilor.
3) În urma analizei măsurilor prevăzute la alin. (2) se
stabilesc resursele umane şi materiale necesare realizării lor.
4) Planul de prevenire şi protecţie va cuprinde cel puţin
informaţiile prevăzute în anexa nr. 7.
5) Planul de prevenire şi protecţie se supune analizei
lucrătorilor şi/sau reprezentanţilor lor sau comitetului de securitate şi
sănătate în muncă, după caz, şi trebuie să fie semnat de angajator.
Atribuţiile comitetului de securitate şi sănătate
în muncă
ART. 67
Pentru realizarea informării, consultării şi
participării lucrătorilor, în conformitate cu art. 16, 17 şi 18 din lege,
comitetul de securitate şi sănătate în muncă are cel puţin următoarele
atribuţii:
a) analizează şi face propuneri privind politica de
securitate şi sănătate în muncă şi planul de prevenire şi protecţie, conform
regulamentului intern sau regulamentului de organizare şi funcţionare;
b) urmăreşte realizarea planului de prevenire şi
protecţie, inclusiv alocarea mijloacelor necesare realizării prevederilor lui
şi eficienţa acestora din punct de vedere al îmbunătăţirii condiţiilor de
muncă;
l) dezbate raportul scris, prezentat comitetului de
securitate şi sănătate în muncă de către conducătorul unităţii cel puţin o dată
pe an, cu privire la situaţia securităţii şi sănătăţii în muncă, la acţiunile
care au fost întreprinse şi la eficienţa acestora în anul încheiat, precum şi
propunerile pentru planul de prevenire şi protecţie ce se va realiza în anul
următor.
ART. 107
Acţiunile
pentru realizarea măsurilor stabilite în urma evaluării riscurilor pentru
zonele cu risc ridicat şi specific constituie o prioritate în cadrul planului
de protecţie şi prevenire.
............................................................................................................................................
Selecțiunile din cuprinsul legislației nu reprezintă un document cu caracter oficial, avănd doar un scop informativ.
No comments:
Post a Comment